نگاهی به مقاله اهمیت قرآن برای مسیحیت نوشته کلاوس فون استاوچ

از کلاوس فون استاوچ، دین شناس بزرگ مسیحی، مطلبی در وب سایت کاتولیک منتشر شده است که برگفته از سخنرانی وی در دانشگاه بن است. عنوان این نوشتار " تاکید دین شناس بر اهمیت قرآن برای مسیحیت" می باشد. در این نوشته به نقاط مشترک مسیحیت و اسلام و اهمیت این فضای مشترک برای گفت و گو بین ادیانی پرداخته می شود.

اشاره:

از کلاوس فون استاوچ، دین شناس بزرگ مسیحی، مطلبی در وب سایت کاتولیک منتشر شده است که برگرفته از سخنرانی وی در دانشگاه بن است. عنوان این نوشتار " تاکید دین شناس بر اهمیت قرآن برای مسیحیت" می باشد. در این نوشته به نقاط مشترک مسیحیت و اسلام و اهمیت این فضای مشترک برای گفت و گوی بین ادیانی پرداخته می شود. 

کلاوس فون استاوچ:

کلاوس فون استاوچ استاد دین شناسی سیستماتیک در دانشگاه کلن آلمان است. او که در کلن به دنیا آمده است، در دانشگاه بن و در دانشگاه فرایبورگ در رشته تئولوژی کاتولیک تحصیل کرده است. او دکترای خود را در حوزه دگماتیسم دریافت کرد. استاوچ از سال ۲۰۰۸ استاد علم شناسی سیستماتیک دانشگاه پادربورن نیز بود. وی به طور منظم در وب سایت خویش نوشته هایی با عنوان گفتگوهای بین ادیانی و نقاط مشترک ادیان ابراهیمی منتشر می کند. 

نوشته های وی در این مدت مورد استقبال عموم مخاطبان قرار گرفته است. او مرکز بین المللی دین شناسی تطبیقی و مسائل اجتماعی (CTSI) را برای گفتگوی جهانی دین شناسی ادیان مختلف در شهر بن تأسیس کرد. این مرکز روز در ماه می سالجاری و ظزف چند روز آینده رسما افتتاح خواهد شد. 

" دین شناس بر اهمیت قرآن بر مسیحیت تاکید می کند": 

این مطلب اخیرا ذیل نوشته های مرتبط با شناخت هویت مسیحیت منتشر شده است. در ادامه خلاصه این نوشته خواهد آمد: 

به گفته استاوچ قرآن می تواند به تقویت هویت مسیحی کمک کند. این استاد در رویدادی در دانشگاه بن گفت: انتقاد قرآن از مسیحیت به قوت وارد است؛ زیرا مسیحیت به سمتی در حال حرکت است که تردیدی نیست مورد استفاده سیاسی نظام امپریالیست قرار بگیرد و این هشداری برای مسیحیت است. خطر بت کردن حضرت مسیح اکنون برای مسیحیان وجود دارد اما آیات قرآن صراحتا به این خطر اشاره می کند و مردم را باز می دارد. 

استاوچ نقش قرآن را در تقویت مسیحیت با داستان حضرت مریم، مادرحضرت عیسی (ع) روشن کرد. او توضیح داد در زمان نزول قرآن، برخی سنت های مسیحی شروع به تخریب شخصیت والا و پاک حضرت مریم کردند که با نزول آیات قرآن این نظریات مردود شد. 

قرآن همچنین تلاش می کند مسیحیت و یهودیت را در یک «رابطه متقابل در هم تنیده» قرار دهد. بر خلاف بسیاری از پدران کلیسای مسیحی، کتاب های مقدس اسلام، مسیحیت به عنوان جایگزین یهودیت نمی دانند، بلکه می خواهند همه مردم را در ادیان گوناگون گرد هم آورند و وحدت و صلح را برقرار کنند. 

منبع: وب سایت Katolisch.de

منبع:

https://www.katholisch.de/artikel/34146-theologe-hebt-bedeutung-des-koran-fuer-christentum-hervor

کد خبر 12710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =